زمان مطالعه :
۲۰ دقیقه
وکیل خوب در تهران

بهترین وکیل تهران | وکیل خوب در تهران | شماره تلفن بهترین وکیل تهران

آنچه می خوانید...

هر فردی در زندگی خود ممکن است با مشکلاتی در زمینه های معامله ملکی، طلاق، حق حضانت فرزند و… مواجه شود و نیاز به کمک گرفتن از یک وکیل خوب داشته باشد. یک وکیل پایه یک دادگستری با تجربه می تواند با آگاهی از تمام قوانین به شما در رسیدن به حقوقتان کمک کند. اگر شما هم نیاز به یک وکیل خوب دارید و نمی دانید چطور یک وکیل خوب انتخاب کنید، با ما همراه باشید تا ویژگی های بهترین وکیل در تهران را با هم بررسی کنیم.

وکیل پایه یک دادگستری چه کسی است؟

وکیل پایه یک دادگستری به فردی گفته می شود که با گذراندن دوره لیسانس و  حتی بالاتر از آن، در آزمون وکلای دادگستری معدل بالایی کسب  کند، لازم  به ذکر است که این آزمون هر ساله یکبار برگزار می شود، در این آزمون رقابت بسیار سخت و نفس گیر  است، بعد از  قبولی و کسب معدل بالا،  شخصی می تواند به عنوان کارآموز وکالت پذیرفته شود .

این دوره کارآموزی 18 ماه است، بعد از طی شدن این دوران  آزمون دیگر با عنوان اختبار  هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی برگزار می شود. در صورتی که وکیلی موفق به قبولی در هر دو  آزمون گردد باید در  مراسم تحلیف شرکت کند، در این مراسم بعد از  سوگند، شخص می تواند به عنوان وکیل پایه یک دادگستری فعالیت خود را شروع کند.

یک وکیل خوب چه مهارت هایی  باید داشته باشد؟

شغل وکالت به گونه ای است که  نیاز به مهارت های بسیار زیادی دارد،  یک وکیل موفق  با  به کار گیری مهارت ها می تواند  از حقوق موکلین خود دفاع کند. داشتن اطلاع کافی در رابطه با تمام  حوزه های شغلی می تواند  به وکیل کمک کند تا  یک دفاع آگاهانه داشته باشد.

اما اگر بخواهیم مهارت های لازم یک وکیل را لیست کنیم می توانیم موارد زیر را بیان کنیم :

  • اولین مهارت لازم  برای وکیل داشتن استراتژی می باشد .
  • مهارت  بعدی مورد  نیاز نحوه تنظیم  و نوشتن لوایح است، داشتن مهارت در این مورد نیازمند  آشنایی با آیین دادرسی و قواعد نفی و اثبات و اثبات آن ها می باشد .
  • آگاهی در رابطه با مدافعات شواهی، نیز مهارت بعدی مورد نیاز برای یک وکیل است.
  • یک وکیل خوب  باید این مهارت ها را داشته باشد تا بتواند  با تسلط کافی از پرونده های حقوقی خود دفاع کند .

انواع وکالت

وکیل اتفاقی

در صورتی که شخصی  در رشته حقوق تحصیل کرده باشد  و تصمیم به کمک  برای پرونده حقوقی به  بستگان نزدیک خود را داشته باشد می تواند با طی کردن مراحل قانونی و پرداخت هزینه، از موکل  خود دفاع کند. به این شخصی که  تنها برای دفاع از حقوق نزدیکان خود وکالت را پذیرفته است، وکیل اتفاقی گفته می شود.

وکیل معاضدتی

اگر برای دفاع از حقوق، نیاز به وکیل می باشد ولی به دلایلی، اگر وکیلی برای این کار انتخاب نشده باشد، بعد از  تشخیص عسر و حرج  از طرف دادگاه، یک وکیل به صورت رایگان وظیفه دفاع از حقوق  موکل، انتخاب می شود. این نوع وکالت، وکالت معاضدتی می باشد.

وکیل تسخیری

در شرایطی که موکل از نظر مالی توانایی گرفتن وکیل نداشته باشد،  و البته پرونده کیفری هم در جریان  باشد و وکیلی وارد  پرونده نشده باشد، خود دادگاه  از بین وکلای رایگان،  وکیلی  را برای دفاع از  شخص انتخاب می کند، که به آن وکیل تسخیری گفته می شود .

وکیل انتخابی

این نوع وکالت به این معنی است که خود شخص، وکیلی را انتخاب می کند و بعد از  انعقاد قرار داد، وکیل باید برای دفاع از حقوق موکل خود، در  مراجع قضایی حضور پیدا کند و  انجام وظیفه کند.

بسته به شرایط افراد ممکن است هر کدام  از  وکالت های ذکر  شده گزینه انتخابی افراد باشد .  در هر حال  توصیه می شود  با انتخاب وکیل آگاه و با تجربه در تمامی زمینه های حقوقی بهترین تصمیم را بگیرید. گروه حقوقی وکلای پیروز  می توانند به شما در  رسیدن به حقوق  خود کمک کند.

نحوه انتخاب یک وکیل خوب

اگر تصمیم دارید که مشکل حقوقی خود را به بهترین شکل حل کنید، باید در انتخاب یک وکیل خوب به نکاتی توجه کنید که عبارتند از:

  • تخصص وکیل را حتماً مدنظر قرار دهید و وکیلی را انتخاب کنید که در کار خود تخصص داشته باشد. برای مثال اگر مشکل خانوادگی دارید، وکیلی را انتخاب کنید که در این حوزه تخصص دارد.
  • حتماً پیش از آن که وکیل خوب در شمال تهران را انتخاب کنید، تحقیق کنید و از کیفیت کار او مطمئن شوید. این کار به راحتی با جست و جو در اینترنت امکان پذیر است.
  • تجربه و مهارت وکیل را مدنظر قرار بگیرید. مطمئن شوید که وکیلی که انتخاب کرده اید، مهارت کافی برای ورود به پرونده شما را دارد یا خیر.
  • با چک کردن دایرکتوری وکیل در وبسایت کانون وکلا مطمئن شوید که وکیل مورد نظرتان هیچ گونه پرونده انضباطی نداشته باشد.
  • وکیل خوب باید شرافت کاری داشته باشد و در کار خود حرفه ای باشد. بیش از آن که مسائل مالی برای او مطرح باشد، باید در پی حل مشکل موکل خود برآید.
  • شجاعت و جسارت از ویژگی های مهم وکلا است. یک وکیل خوب در شمال تهران باید در دفاع از موکل خود شجاع و جسور باشد.
  • وکیل خوب باید احساس اعتماد در موکل خود به وجود آورد.

ویژگی های یک وکیل خوب

یک وکیل خوب ویژگی هایی دارد که در ادامه مهم ترین آن ها را برای شما بازگو می‌ کنیم:

  • وقت شناس بودن و حضور به موقع در دادگاه دادرسی
  • تلاش برای صلح طرفین
  • مطالعه و بررسی دقیق  پرونده های مشابه به منظور سرعت بخشیدن به روند پرونده
  • پیگیری مراحل پرونده و آگاه کردن موکل از تمامی مراحل
  • داشتن اطلاعات جامع برای دفاع از موکل
ویژگی یک وکیل خوب

دیگر ویژگی های بهترین وکیل مدافع

با وجود اینکه هر وکیل پایه یک دادگستری صلاحیت طرح دعاوی مختلف را دارد، انتخاب یک وکیل خوب و مجرب نقش به سزایی در موفقیت این دعاوی دارد. به یاد داشته باشید که هر وکیل با توجه به سابقه‌ی کاری خود در بعضی از حوزه‌های حقوقی مهارت بیشتری دارد. یک وکیل خوب دارای ویژگی‌های زیر است:

  • یک وکیل خوب باید امن و امانت دار باشد.
  • در انجام پرونده های حقوقی سابقه ی درخشانی دارد.
  • به نحوه دادرسی، موضوع پرونده و مواد قانونی تسلط کامل دارد.
  • پرونده های مشابه او موفقیت آمیز بوده‌اند.
  • فن بیان بسیار خوبی دارد و قادر به مدیریت جلسه دادگاه است.
  • به شان و مقام قاضی احترام می‌گذارد.
  • از انجام هرگونه اقدامی که باعث لطمه زدن به حیثیت خانودگی و اجتماعی موکلش می‌شود خودداری می‌کند.
  • در صورت امکان در جهت اصلاح رابطه‌ی طرفین و حل موضوع خارج از دادگاه تلاش می‌کند.
  • بهترین وکیل کسی است که علاوه بر درک شرایط پرونده های مختلف یک مشاور خوب باشد.
  • وی قادر به کنترل احساسات خود است و می‌تواند فرایند حقوقی را در کمترین زمان ممکن به پایان برساند.
  • از دانش و معلومات بالایی در تمام زمینه های حقوقی برخوردار است.

انواع مشاوره حقوقی

یک وکیل حقوقی در حوزه های متفاوتی فعالیت می کنددر ادامه حوزه های مشاوره حقوقی که یک وکیل خوب باید به آنها تسلط داشته باشد را برای شما مرور می‌کنیم:

مشاوره حقوقی دعاوی خانوادگی

وکیل دعاوی خانوادگی در حوزه های متفاوت دعاوی خانوادگی مانند طلاق توافقی، مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و…. فعالیت می‌کند. در بیشتر پرونده های مربوط به دعاوی خانوادگی زوجین فشار روحی بسیار زیادی را متحمل می‌شوند بنابراین علاوه بر یک وکیل خوب به یک دوست و مشاور نیاز خواهند داشت. این دعاوی اقشار مختلف سنی و خانواده را شامل می‌شود و باید در کمترین زمان ممکن حل شوند. یک وکیل و نماینده حقوقی خوب نهایت تلاش خود را می‌کند تا حقی از موکل ضایع نشود و در کمترین زمان ممکن به حل این دعاوی می‌پردازد.

دعاوی خانوادگی

مطالبه مهریه

مهریه مالی است که در صورت عقد نکاح به زن تعلق دارد و مرد متعهد به پرداخت آن است. عندالمطالبه بودن مهریه به این معناست که بلافاصله بعد از انعقاد عقد نکاح می‌توان آن را مطالبه کرد. در صورت فوت زن مهریه می‌تواند توسط وراث مطالبه شود. مهریه هر میزانی که باشد قابل وصول است اما طبق قوانین اگر مرد توانایی پرداخت مهریه را نداشته باشد، امکان وصول بیش از 110 سکه وجود ندارد. به یاد داشته باشید که عدم تمکین ربطی به پرداخت مهریه ندارد و مرد نمی‌تواند به دلیل عدم تمکین زن از پرداخت مهریه خودداری کند.

گیف

حضانت فرزندان

پس از طلاق الویت نگهداری از فرزندان پسر و دختر تا هفت سالگی با مادر است و بعد از سن هفت سالگی حضانت فرزندان با پدر است.

اگر پدر به دلایل مختلف صلاحیت نگهداری از فرزندان را نداشته باشد، بعد از هفت سالگی نیز حضانت فرزندان تا سن بلوغ به مادر واگذار می‌شود. پس از سن بلوغ فرزندان می‌توانند انتخاب کنند که با مادر و یا پدر خود زندگی کنند. لازم به ذکر است که در تمام مدتی که فرزندان تحت حضانت مادر هستند پدر موظف به تامین مخارج آنهاست.

طلاق

طلاق یکی از مهمترین تصمیماتی است که هر فرد می‌ تواند برای زندگی خود بگیرد. طلاق انواع مختلفی دارد و از هر نوعی که باشد یک پرونده حقوقی محسوب می‌ شود. انتخاب بهترین وکیل برای طلاق می تواند به زوجین در تسریع روند آن کمک بسیاری نماید. طلاق به دلایل مختلفی انجام می‌شود که مهم ترین آنها شامل موارد زیر می‌شود:

  • جدا زندگی کردن زن و شوهر از یکدیگر
  • عدم تفاهم
  • مسائل مالی و مشکلات اقتصادی
  • اعتیاد
  • ازدواج در سنین پایین
  • خیانت

مرد حتی اگر به زن حق طلاق داده باشد نیز می‌تواند به دادگاه مراجعه کند و درخواست طلاق دهد. مرد باید برای گرفتن رای طلاق از طرف دادگاه، تمام حقوق مالی زن را تعیین و تکلیف کند. دادخواست طلاق از طرف یکی از زوجین داده می‌شود اما اگر طلاق توافقی باشد طلاق توسط هردو طرف در دادگاه درخواست داده می‌شود. اگر طلاق از طرف زن باشد، زن می‌تواند با تنظیم دادخواست و ارائه آن به دادگاه برای طلاق اقدام کند. از آنجایی که طلاق از طرف زن سخت تر است و زمان بیشتری طول می کشد داشتن یک وکیل خوب به تسریع پروسه ی حقوقی و راحت تر شدن پروسه ی طلاق کمک شایانی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلاق از طرف زن ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

نفقه

طبق ماده 1107 نفقه شامل مسکن، پوشاک، غذا، اثاثیه و هزینه های درمانی زن است که باید توسط مرد پرداخت شود. مبلغ دقیقی برای نفقه توسط قانون مشخص نشده است. به طور کلی، میزان نفقه بر اساس عرف، عادات مردم یک منطقه، شان خانوادگی زن و سبگ زندگی او پیش از زندگی مشخص می‌شود.

مشاوره حقوقی دعاوی ملکی

یک وکیل ملکی در دعاوی مختلف ملکی مانند دعاوی موجر و مستاجر، تنظیم سند رسمی و … فعالیت می‌کند. دعاوی ملکی معمولا طولانی هستند و به یک وکیل مسلط به قانون مدنی و آیین دادرسی مدنی احتیاج دارند. بسیاری از افرادی که بدون مشورت با وکیل اقدام به ثبت دادخواست خود می‌کنند قادر به گرفتن حق خود نیستند. داشتن بهترین وکیل ملکی خسارات ناشی از تاخیر در پرونده را کاهش می‌دهد و احتمال موفقیت پرونده را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

تنظیم سند

الزام به تنظیم سند از جمله دعاوی است که بر اساس قولنامه مطرح می‌شود. قولنامه تعهدی است که در آن طرفین تعهد می‌کنند که در شرایط معین و مهلتی خاص معامله کنند. یکی از مهم ترین مشکلاتی که خریداران با آن مواجه می‌شوند این است که بسیاری از فروشندگان از حضور در دفترخانه برای تنظیم سند رسمی انتقال امتناع می‌کنند. داشتن یک وکیل خوب به شما کمک می‌کند تا در صورت عدم حضور فروشنده در دفترخانه از راه قانونی حق خود را مطالبه کنید.

تکلیف مستاجر و مالک

تکلیف مستاجر و مالک

این مورد در ماده ۱۳ قانون رابطه مالک و مستاجر پیش‌بینی شده است و برابر آن «هر‌گاه مستأجر به علت انقضاء مدت اجاره یا در مواردی که به تقاضای او حکم فسخ اجاره صادر شده مورد اجاره را تخلیه کند و موجر از ‌تحویل گرفتن آن امتناع کند مستأجر مکلف است به وسیله اظهارنامه از موجر یا نماینده قانونی او تقاضا کند که برای تحویل مورد اجاره حاضر شود. ‌در صورتی که موجر ظرف پنج روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه حاضر نگردد مستأجر باید به دادگاه محل وقوع ملک مراجعه و تخلیه کامل مورد اجاره را ‌تأمین دلیل نماید و کلید آن را به دفتر دادگاه تسلیم کند. ‌از این تاریخ رابطه استیجاری قطع می‌شود و دفتر دادگاه ظرف ۲۴ ساعت به موجر یا نماینده قانونی او اخطار می‌کند که برای تحویل گرفتن مورد اجاره‌ و دریافت کلید حاضر شود تا زمانی که مستأجر به ترتیب فوق عمل نکرده باشد تعهدات او به موجب مقررات این قانون و شرایط اجاره‌نامه برقرار است.»

مشاوره حقوقی کیفری

دعاوی کیفری دعاوی بسیار مهمی هستند و وکیلی که برای این پرونده ها در نظر گرفته می‌شود باید تخصص و تجربه‌ی کافی در این زمینه داشته باشد. دعاوی کیفری شامل رابطه‌ی نامشروع، تجاوز، توهین و تهدید، خیانت در امانت، کلاهبرداری، قتل، مواد مخدر و …. می‌شوند. یک نماینده ی حقوقی خوب با تیزهوشی شرایط پرونده را به نفع موکل خود تغییر می‌دهد. به یاد داشته باشید که بسیاری از افرادی که بدون مشورت با وکیل شکوائیه تنظیم می‌کنند دچار ضرر و زیان زیادی می‌شوند.

اهمیت انتخاب بهترین وکیل در تهران

امروزه بسیاری از افرادی که در مسائل حقوقی خود دچار مشکل می شوند، به دنبال یافتن بهترین وکیل دعاوی هستند. این مسئله در شهر تهران به دلیل فعالیت تعداد زیادی از وکلای پایه یک دادگستری از اهمیت بالاتری برخوردار است و باید در این زمینه توجه و دقت بیشتری به خرج داده شود. انتخاب یک وکیل خوب در تهران می تواند به شما در جلوگیری از هدر رفتن وقت، انرژی و سرمایه تان کمک کند.

چرا وکلای پیروز؟

گروه حقوقی وکلای پیروز دارای وکلایی مجرب و کارآزموده است که با بهرگیری از قدرت علم و فن بیان فصیح در جهت حفظ جان و مال و آبروی افراد تلاش می‌کنند. در ادامه به معرفی دو تن از اعضای گروه حقوقی وکلای پیروز می‌پردازیم.

یاسر بابایی متین

جناب یاسر بابایی متین وکیل پایه یک دادگستری، عضو کانون وکلای دادگستری شهر تهران و دارای بیش از 11 سال سابقه ی وکالت و ده ها پرونده حقوقی و کیفری موفق هستند. ایشان همچنین دارای کارشناسی ارشد حقوق از دانشگاه علامه طباطبایی هستند.

درباره یاسر بابایی متین

وکیل پایه یک دادگستری

ابوالفضل اشجعی

وکیل پایه یک دادگستری و دارای دکترای حرفه ای مدیریت عالی کسب و کار در حقوق بین الملل و همچنین کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی هستند.

ایشان دارای 12 سال سابقه ی وکالت دادگستری هستند و آموزش و سرپرستی 45 تن از کارآموزان وکالت را بر عهده داشته‌اند.

درباره ابوالفضل اشجعی

وکیل پایه یک دادگستری

 

 

وکلای پیروز

وکلا، حامیان کارآزموده ای هستند که دست در دست دادخواهان و ستم دیدگان،با بهره گیری از قدرت قلم و قوت کلام خود، به حفظ جان، مال و آبروی آنان اهتمام می‌ورزند. از این رو جمعی از وکلا برای ایجاد سایه ای امن از دفاع پیروزمندانه برای شهروندان، اقدام به تاسیس گروه حقوقی وکلای پیروز نموده اند.

6 پاسخ

    1. لینک تماس داخل مقاله قرار داده شده علاوه بر اون تمام راه های ارتباطی هم داخل سایت هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *