زمان مطالعه :
۸ دقیقه
مجازات مثبت بودن تست الکل

مجازات مثبت بودن تست الکل

آنچه می خوانید...

تست الکل اگر مثبت باشد چه مجازاتی در پی دارد؟ آیا مجازات مثبت بودن تست الکل در حالت عادی با حالت رانندگی تفاوت می کند؟ در چه زمانی افراد باید تست الکل بدهند؟در این نوشتار تمامی تلاشمان بر این است که بتوانیم اطلاعاتی دقیق و جزئی در زمینه تست الکل و نیز مجازات هایی که در ایران برای این مساله در نظر گرفته شده است ارائه کنیم. بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی نمی توانند تصمیمات درستی را در این زمینه داشته باشند. از همین رو گاها دیده می شود با مشکلات جدی حقوقی مواجه می شوند.

مصرف الکل و مجازات آن

یکی از پرسش هایی که برخی افراد مطرح می سازند این است که آیا می توانند در صورتی که الکل مصرف کرده اند در جامعه حضور پیدا کنند یا خیر. از سوی دیگر سوالی که برایشان مطرح است مجازاتی است که برای شرب خمر قرار داده شده است. در واقع همواره از وکیل ها و مشاوره های حقوقی می پرسند که شرایط کلی استفاده از مصرف الکل و مجازات آن چیست. باید گفت شرب خمر یکی از فعل هایی است که در جامعه ایران جرم محسوب می شود و درصورتی که فرد یا افرادی به انجام این فعل بپردازند باید مجازات شوند. مصرف الکل همچون بسیاری از فعل های دیگر مثل دزدی، هتک حرمت زنان و … مجازات در پی دارد. به همین جهت در صورتی که قانون شکنی اتفاق بیفتد باید پیامد های آن نیز پذیرفته شود. زمانی که مشخص شود شخصی الکل مصرف کرده است با توجه به میزان درصدی که دستگاه الکل سنج نشان دهد مجازات های مختلفی برای این فرد در نظر گرفته می شود. در واقع این گونه نیست که برای شرایط مختلف مجازاتی یکسان در نظر بگیرند.

مجازات مصرف الکل

مجازات برای تولید، فروش و حمل و نقل الکل

انواع مجازاتی که برای تولید، فروش و حمل و نقل الکل در قانون آمده است از این قرار است:

  • شلاق؛

جاری کردن حد از جمله قدیمی ترین مجازات هایی است که برای افراد بکار گرفته می شود. در واقع تعداد حد باید بر اساس میزان جرم تعیین شود.

  • زندان؛

درموارد زیادی به دلیل تکرار جرم استفاده از الکل و مشروبات الکلی مجازات زندان برای افراد در نظر گرفته می شود.

  • جریمه نقدی؛

در مواردی خاص با توجه میزان سنگین بودن جرم فرد قاضی حکم مجازات جریمه نقدی را برای افراد صادر می کند.

تست الکل

نکاتی کلی و ضروری در زمینه الکل

کسانی که در هنگام تست از انجام آن خودداری کنند دو نکته را در خصوص آنان در نظر می گیرند:

  • این امتناع از انجام می تواند نشانه ای از این باشد که فرد مورد نظر الکل مصرف کرده است و نمی خواهد جرم وی ثابت شود
  • دوم اینکه با توجه با اینکه در خصوص جرم فرد شک وجود دارد نمی توانند مجازاتی را برای وی تعیین کنند.

در این موارد معمولا سابقه کیفری و پیشینه فرد مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع با توجه به اینکه فرد در گذشته آیا سابقه ای مشابه داشته است یا خیر تعیین می کنند فرد چه مجازاتی را داشته باشند.

در مواردی که سابقه ای در پرونده افراد وجود داشته باشد برخورد بسیار شدید و نیز مجازات سنگین تر خواهد شد.

یکی از نکاتی که باید در خصوص مجازات مصرف مشروبات الکل در نظر داشته باشید این است که افرادی هستند که با اثبات شرایطی برای قاضی دادگاه می توانند از مجازات شدن تبرئه شوند. در واقع در مواردی که عامدانه مرتکب جرم نشده باشند راه هایی برای تخفیف مجازات وجود دارد. در این موارد می توانید از بهترین وکلای ایران و نیز از بهترین گروه هایی که مشاوره حقوقی ارائه می کنند کمک دریافت کنید.

یکی از سوالاتی که همواره پرسیده می شود این است که وکیل خوب کیست. باید گفت خوش بختانه در سطح ایران و نیز تهران شاهد حضور و فعالیت بسیاری از گروهای حقوقی هستیم که می توانند کمک های زیادی را به افراد داشته باشند.

در انتها به ذکر این نکته می پردازیم؛ بسیاری از افرادی که با قانون مواجه می شوند تازه در هنگام برخورد قانونی متوجه می شوند که عملی که انجام داده اند( اعم از مصرف الکل و جرایم دیگر) جرم محسوب می شده است. یکی از توصیه های ما این است که اگر فعلی را انجام می دهید که در خصوص جرم بودن آن مشکوک هستید و یا مجازات عملی را نمی دانید حتما یا در این زمینه ها مطالعه داشته باشید یا اینکه از مشاورین حقوقی کمک بگیرید.

پاسخ به سوالات متداول شما

 

وکلای پیروز

وکلا، حامیان کارآزموده ای هستند که دست در دست دادخواهان و ستم دیدگان،با بهره گیری از قدرت قلم و قوت کلام خود، به حفظ جان، مال و آبروی آنان اهتمام می‌ورزند. از این رو جمعی از وکلا برای ایجاد سایه ای امن از دفاع پیروزمندانه برای شهروندان، اقدام به تاسیس گروه حقوقی وکلای پیروز نموده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *