زمان مطالعه :
۸ دقیقه
دعاوی قرار دادی

دعاوی قرار دادی

آنچه می خوانید...

از دیر باز تا کنون وکلا از احترام ویژه ای در اقشار مختلف جامعه برخوردار بودند، زیرا آنان را افرادی راست گو و درست کردار می دانستند که می توانستند در دعاوی گوناگون بر عدالت حکم کنند، البته که امروزه هم افراد با دید مثبتی به جامعه وکلا نگاه می کنند و از ایشان توقعی جز بر عدل پشتیبانی کردن، و دفاع از حقوق مردم و مظلومان ندارند. تا کنون هم وکلای بسیاری از حقوق مظلومان دفاع کردند و با شرافت خویش مدافع حقوق انسانی بوده و خواهند بود. وکلا یعنی فریاد آزادی خواهی و هر چه حقوق انسانی است. اینک در این مقاله می خواهیم تیم خوبی از وکلای جوان و خبره را به شما معرفی کنیم تا گره گشای مشکلاتتان باشند.

 قرار داد و دعاوی قرار دادی

قرار داد: به تعهدی که بین یک یا چند نفر گذاشته می شود، اصطلاح قرارداد را به کار می بریم.

_ در هر قرار داد 3 عنصر اصلی وجود دارد:

  1. طرفین قرارداد
  2. تعهد حقوقی قرارداد
  3. موضوع قرارداد
وکیل دعاوی قراردادی

انواع دعاوی قراردادی

نمونه های بسیاری از دعاوی قرار دادی وجود دارد که در آن ها  شرط و ضمانت مطرح می شود. انواع دعاوی قراردادی شامل موارد زیر می شوند:

  1. مطالبات نقض قرارداد
  2. دعاوی مربوط به گذاشتن وثیقه ، وجه ضمانت
  3. دعاوی مربوط به اختلافاتی در وجوه سود و  زیان و خسارات  قرارداد
  4. دعاوی مربوط به تاخیر اجرای بند های قرارداد
  5. دعاوی الزام به انجام تعهد
  6. مطالبات مربوطه به فسخ قرارداد
  7. مطالبات قرادادی اوراق قرضه
  8. اجبار به انجام شروط قید شده در قرارداد
  9. دعاوی بر سر قرار داد های خرید و فروش سرقفلی اماکن تجاری و مسکن
  10. قرار داد مشارکت در ساخت

دعوی قرار داد مشارکت در ساخت

دعاوی و اختلافات بر سر مشارکت در ساخت و ساز که این روز ها بیشتر مطرح می شود. به دلیل عدم آگاهی و اطلاعات ناکافی افراد ایجاد می شود. و همچنین عدم پیش بینی و آینده نگری طرفین قرار داد در این دعاوی نقش به سزایی دارد. اختلاف بر سر مشارکت در ساخت معمولاٌ بین صاحبان املاک و پیمانکاران ساخت و ساز رخ می دهد. عموماٌ با بستن قرار دادی بین طرفین و با در نظر گرفتن نکات تنظیم قرار داد، باز این چنین نزاع هایی به وفور ایجاد می شود. باید در تنظیم قرارداد ها ی مشارکت در ساخت هم به نکات حائز اهمیتی نیز توجه داشت، که به کمتر شدن و محکم تر شدن  چنین قرار داد هایی بین طرفین کمک  می کند.

دعاوی قراردادی

_نکاتی همچون: بررسی و چک کردن صحت و سلامت اسناد و مدارک مربوطه به ملک ، ارائه شده توسط صاحب ملک توسط یک  کارشناس حقوقی

_برای انتخاب فرد اصلح به عنوان پیمانکار نیز باید نکاتی را در نظر یگیرید.

نکاتی از قبیل: بررسی سوابق کاری شخص، میزان رضایت مندی افرادی که در شراکت با این شخص بودند و او را ضمانت می کنند.

البته در تنظیم قرار داد مشارکت در ساخت باید در مورد سرمایه های مالی و انسانی آن صحبت کرد و برای ساماندهی و صرفه جویی در سرمایه باید با کمک از یک کارشناس حقوقی در این خصوص برنامه ریزی داشته باشید.

و این گونه با در پیش گرفتن این راهکارها دعاوی مربوط به مشارکت در ساخت و ساز کمتر می شود.

گروه حقوقی وکلای پیروز

گروه حقوقی وکلای پیروز در تهران با بالاترین تجربه و سابقه کاری در حوزه حقوقی مورد اعتماد بوده و می توانید از آن ها برای حل مسائل و دعاوی حقوقی خود کمک بگیرید. تیمی متشکل از وکلای خوب و تراز اول در تهران هستند که به دعاوی حقوقی افراد رسیدگی می کنند و عدل و انصاف را در همه جوانب کاری خود در نظر می گیرند و هم چنین به تمامی بند های سوگند نامه خویش احترام می گذارد و یکایک آن ها را در انجام اموردر نظر می گیرند.

هزینه دادخواست و دعاوی های حقوقی

با در نظر گرفتن نرخ بالای اجاره اماکن تجاری در تهران قیمت قراردادهای حقوقی هم نیز به بالطبع آن بیشتر می شود و در هر  نوع لایحه و قراردادی قیمت ها متغیر می باشد.

البته که تیم وکلای پیروز در تهران با در نظر گرفتن وضعیت نامساعد امروزی که تقریباٌ گریبان همه اقشار جامعه را گرفته است، با کمترین تقبل هزینه، بیشترین کیفیت کار را به افراد ارائه دهند.

در نوشتن این مقاله سعی بر آن  شده است که تا مخاطبان را به طور خلاصه و اجمالی با دعاوی قراردادی و تعاریف قرارداد و چگونگی تنظیم قرار داد آشنا سازیم ، هم چنین به معرفی وکلای درجه 1 کشور در شهر تهران پرداختیم تا افراد بتوانند با اطمینان  و آگاهی، به مشکلات و مسائل حقوقی خود خاتمه دهند. باشد که این امر محقق شده باشد.

سوالات متداول در مورد دعاوی قراردادی

وکلای پیروز

وکلا، حامیان کارآزموده ای هستند که دست در دست دادخواهان و ستم دیدگان،با بهره گیری از قدرت قلم و قوت کلام خود، به حفظ جان، مال و آبروی آنان اهتمام می‌ورزند. از این رو جمعی از وکلا برای ایجاد سایه ای امن از دفاع پیروزمندانه برای شهروندان، اقدام به تاسیس گروه حقوقی وکلای پیروز نموده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *