زمان مطالعه :
۱۵ دقیقه
بهترین وکیل طلاق

بهترین وکیل طلاق

آنچه می خوانید...

بهترین وکیل طلاق باید ویژگی هایی داشته باشد که در رسیدن شما به اهداف حقوقی خود نقش به سزایی دارد. طلاق فرایندی پیچیده است زیرا علاوه بر مسائل روحی و اجتماعی، مسائل حقوقی و قانونی هم هستند که باید فردی باتجربه و حرفه ای آن ها را پیگیری نماید. بهترین وکیل طلاق همچنین می تواند موکل را در زمینه دعاوی خانوادگی از جمله مطالبه مهریه، نفقه، اجرت المثل، حق حضانت فرزند راهنمایی و از حق او دفاع کند. گروه حقوقی وکلای پیروز بهترین وکلا در زمینه های مختلف از جمله حقوق خانواده و طلاق، به خدمت گرفته اند تا نتیجه موردنظر موکل را به ثمر برسانند. در این مقاله قصد داریم در خصوص ویژگی های بهترین وکیل طلاق مطالبی را بیان نماییم. با ما تا انتها همراه باشید.

طلاق چیست؟

در معنای حقوقی طلاق به معنای انحلال عقد نکاح دائم می باشد. با توجه به ماده 139 قانون مدنی طلاق فقط مخصوص عقد دائم می باشد که پس از اجرای صیغه‌ی طلاق رابطه ایی که بین زن و شوهر وجود دارد منقطع می شود.

به طور کلی می توان طلاق را به سه دسته تقسیم کرد:

به طلاق از سوی مرد طلاق رجع می‌گویند

طلاق بائن نیز به طلاق از سوی مرد گفته می‌شود.

این طلاق زمانی رخ می‌دهد که زن تمایلی به زندگی با همسرش ندارد

طلاق رجع

در قانون اساسی و قانون شرع حق طلاق در بین زوجین با مرد است و نیازی نیست که حتما در سند ازدواج درج بشود. اگر بین زوجین طلاق رجعی صورت بگیرد در مدت زمان عده (همان زمانی که زن نباید پس از جدایی ازدواج کند) مرد می تواند به زندگی با همسر خود ادامه دهد. همانطور که مرد حق این را دارد که در مدت زمان عده به همسر خود برگردد اگر در این زمان یکی از زوجین بمیرد طرف مقابل از هم می توانند ارث ببرند و همچنین زن می تواند نفقه دریافت کند. در مدت زمانی که عده زن تمام نشده است مرد نباید زن را از محل زندگی خود بیرون کند.

انجام مراحل طلاق دردسر های مخصوص خود را دارد که افراد به تنهایی نمی توانند این مراحل را طی کنند پس بهتر است برای حل سریعتر این مشکلات از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های وکیلی حاذق استفاده کنند.

طلاق بائن

طلاق بائن شامل طلاق خلع و طلاق مبارات می باشد. در طلاق بائن حق رجوع شوهر وجود ندارد و با خواندن صیغه ی طلاق همه‌ی روابط بین زوجین کاملا از بین می رود. اجرای طلاق بائن در صورتی که کراهتی بین زوجین وجود داشته باشد انجام می شود هنگامی که این کراهت دو طرفه باشد و هر دو طرف خواستار اجرای صیغه ی طلاق باشند طلاق از نوع مبارات (توافقی) انجام می شود اما اگر فقط یک طرف خواستار اجرای طلاق باشد، طلاق از نوع خلع ( خواستار اجرای طلاق از سمت زن) صورت می گیرد.

طلاق در سه حالت بائن است:

  • طلاقی که قبل از نزدیکی انجام شود.
  • طلاق زن یائسه
  • سومین طلاقی که بعد از سه وصلت متوالی انجام شود.

طلاق خلع

با توجه به قوانینی که در مورد طلاق وجود دارد حق طلاق با مرد است و زن نمی تواند بی دلیل از همسر خود جدا شود مگر اینکه دلیل قانع کننده ایی داشته باشد. در کل این نوع طلاق زمانی رخ می‌دهد که زن دیگر علاقه‌ایی به همسرش نداشته باشد اما مرد مایل به طلاق دادن نباشد.

اسیب روحی طلاق

4 مورد از مهم‌ترین آسیب‌های طلاق

آسیب های روحی طلاق

طلاق آسیب‌های روحی و روانی زیادی را به دنبال دارد که تمامی اعضای خانواده به ویژه کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. جدایی از همسر و شریک زندگی باعث اضطراب و بیماری های روحی در تمامی مراحل زندگی می‌شود. زن و مرد واکنش‌های متفاوتی نسبت به طلاق نشان می‌دهند. زنان معمولا طلاق را نقطه پایان زندگی خود می‌دانند در حالیکه مردان در خود فرو می‌روند و این رویداد را یک اتفاق قلمداد می‌کنند.

آسیب‌های اجتماعی

به دلیل دیدگاه‌ها و باورهای منفی که در جامعه ما در مورد طلاق وجود دارد، فشارهای زیادی بر زنان بعد از طلاق وارد می‌شود. مورد قضاوت و ترحم فامیل و خانواده قرار گرفتن باعث بروز یاس، ناامیدی، هراس، ترس و افسردگی در خانم ها می‌شود. بعضی از افراد زنان مطلقه را الگوی نامناسبی می‌دانند و آنها را از اجتماع طرد می‌کنند. از آنجایی که امکان مجردی برای مردان آسان تر است، مستقل هستند، حرف و حدیث کمتری به دنبال آنها است و به واسطه ی شغلی که دارند کمتر احساس تنهایی می‌کنند آسیب های اجتماعی کمتری را متحمل می‌شوند. با این وجود، آمار خودکشی در مردانی که طلاق گرفته‌اند بالا است.

شرایط طلاق برای مردان راحت تر است و آنها نسبت به زنان مشکلات کمتری را تجربه می‌کنند.

احساس عدم امنیت در اجتماع

پیشنهاد متعدد مردان برای ازدواج موقت و صیغه باعث می‌شود زنان احساس ناامنی کنند و در نتیجه اعتماد خود را نسبت به دیگر افراد را از دست بدهند. این مساله همچنین باعث بروز آسیب های روحی و روانی در خانم ها می‌شود.

آسیب به فرزندان

در طی پروسه طلاق بیشترین آسیب به فرزندان وارد می‌شود. کودکان خانواده با توجه به سنی که دارند شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند و احساس ناامنی و ترس در آنها ریشه می‌کند و در نتیجه نسبت به دیگر افراد بی اعتماد می‌شوند.

افت تحصیلی، اضطراب، احساس طرد شدن، انزوا، افسردگی، تربیت نادرست، احساس تنهایی و ترس از ازدواج از دیگر  آسیب هایی هستند که بعد از طلاق بر فرزندان وارد می‌شود.

تاثیر طلاق بر فرزندان

بهترین روش های کاهش آسیب های ناشی از طلاق

برای کاهش آسیب های ناشی از طلاق موارد زیر را رعایت کنید:

*از لحاظ مالی مستقل شوید.

*زمان بیشتری را با فرزندان خود سپری کنید.

*شرایط جدید را بپذیرید.

*مهارت های خود را تقویت کنید.

* برای کاهش صدمات روحی با یک مشاور مشورت کنید.

14 دلیل اصلی طلاق

در گذشته زندگی مشترک دوام بیشتری داشت و زوجین به ندرت طلاق می‌گرفتند ولی امروزه به دلایل مختلف زندگی مشترک زوجین کوتاه تر شده و زودتر به طلاق می‌انجامد. در ادامه دلایلی که زوجین از هم جدا می‌شوند را برای شما بازگو می‌کنیم:

1. ازدواج زود هنگام

احتمال طلاق گرفتن در افرادی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند بیشتر است. بهتر است بدانید که ازدواج در سنین بالا از دوام و پایداری بیشتری برخوردار است. تحقیقات نشان می‌دهند که آمار طلاق در افرادی که از سن 25 سالگی به بعد ازدواج می‌کنند کمتر است.

2. ازدواج مجدد

بعضی از افراد بدون اینکه کاملا از ازدواج قبلی و شکست های ناشی از آن فارغ شوند دوباره ازدواج می‌کنند و در نتیجه احتمال موفقیت ازدواج دوم آنها کمتر است. به طور کلی، طبق تحقیقات انجام شده خطر طلاق با هر بار ازدواج افزایش پیدا می‌کند.

3. مسائل مالی

یکی از عمده ترین دلایلی که منجر به طلاق می‌شود مسائل مالی هستند. از آنجایی که بین مادیات و شادی رابطه‌ی مستقیم وجود دارد، زوج هایی که مشکلات مالی و اقتصادی دارند نسبت افرادی که مشکلات مالی ندارند بیشتر در معرض طلاق قرار دارند. متاسفانه بعضی از خانواده‌ها با مشکلات مالی جدی مواجه هستند و در نتیجه نمی‌توانند از طریق مشاوره و منابع دیگر زندگی مشترک خود را نجات دهند.

4. داشتن فرزند زیاد

از آنجایی که داشتن فرزند زیاد به زمان، انرژی و پول بیشتری احتیاج دارد، بسیاری از خانواده هایی که چند فرزند دارند در آینده از لحاظ مالی دچار مشکل مالی می‌شوند و در نتیجه احتمال طلاق گرفتن در آنها بالا می‌رود.

5. سطح تحصیلات زیاد

طبق تحقیقات انجام شده طلاق در خانواده‌هایی که از تحصیلات بالایی برخوردارند کمتر است. زوج هایی که تحصیلات بالایی دارند درامد بیشتری کسب می‌کنند و در نتیجه از زندگی خود بیشتر لذت می‌برند.

6. آموزش نامناسب

مشاوره‌های قبل از ازدواج نقش به سزایی در کاهش آمار طلاق دارند. مشاوره های قبل از ازدواج مهارت حل مشکلات و اختلافات بعد از ازدواج را به زوجین می‌اموزد اما متاسفانه بسیاری از زوجین در جلسات مشاوره قبل از ازدواج شرکت نمی‌کنند.

7. طلاق والدین

تحقیقات نشان می‌دهند که کودکان طلاق با مشکلات بیشتری پس از ازدواج روبرو می‌شوند. اگر یکی از زوجین در خانواده طلاق رشد کرده باشد، احتمال طلاق آنها بعد از ازدواج تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.

8. تفاوت سنی زیاد

یکی دیگر ازدلایل طلاق تفاوت سنی زوجین است. بر اساس مطالعات انجام شده اگر تفاوت سنی زوجین بین 2 تا 10 سال باشد، احتمال طلاق در آنها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

9. خیانت

در بیشتر موارد خیانت به تنهایی منجر به طلاق می‌شود. متاسفانه نمی‌توان آمار دقیقی برای طلاق در نظر گرفت اما با این وجود مطالعات نشان می‌دهند که در جامعه ما خیانت آمار بالایی دارد. خیانت به آموزش و خانواده نیز بستگی دارد و در افراد مسن تر کمتر اتفاق می‎‌افتد.

10. ناسازگاری جنسی

ناسازگاری جنسی می‌تواند یکی از علل اصلی طلاق باشد. متاسفانه تمایلات جنسی متفاوت منجر به طلاق در میان خیلی از زوج ها می‌شود. در صورت داشتن تمایلات جنسی متفاوت یکی از زوج ها احساس می‌کند تحت فشار است درحالیکه زوج دیگر احساس می‌کند مورد بی توجهی و بی اعتنایی قرار گرفته است.

11. اعتیاد

در بیشتر موارد عوارض جدی اعتیاد به تنهایی می‌تواند یک زندگی را نابود کند. عادت‌های رفتاری ناشایستی که در افراد معتاد وجود دارد منجر به تحمیل فشارهای روحی و روانی در همسران این افراد می‌شود و درنتیجه همسران این افراد برای حفظ سلامت روحی و روانی خود طلاق می‌گیرند.

12. مشکلات روحی و روانی

طبق تحقیقات آمار طلاق میان زوجی که دچار بیماری روحی هستند بسیار بالا است. این مشکلات روانی ممکن است ناشی از اعتیاد و یا مشکلات روحی دیگر باشد. بیماری های روانی به خودی خود منجر به طلاق نمی‌شوند بلکه رفتار ناشایست ناشی از این بیماری ها به طلاق منجر می‌شود.

13. اختلاف نظر در تربیت فرزند

بسیاری از والدین در مورد روش تربیت فرزندان اختلاف نظر دارند بنابراین بهتر است قبل از ازدواج در مورد انتظارات خود از تربیت فرزند با همسر خود مشورت کنید، در غیر اینصورت زندگی مشترک شما به طلاق می‌انجامد.

14. رسانه و شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیسبوک و سایر رسانه‌ها نقش به سزایی در طلاق زوجین دارند. طبق تحقیقات انجام از هر 7 مورد طلاق یکی از آنها به دلیل تاثیرات مخرب شبکه‌های اجتماعی بوده است.

اگر بنا بر دلایلی که عنوان شد تصمیم به طلاق دارید و فکر می‌کنید که رابطه‌ی شما به جایی که رسیده که هیچ راه حلی ندارد، وجود یک وکیل با سابقه و مجرب می‌تواند به شما کمک بزرگی کند.

بهترین وکیل طلاق

وکالت

وکالت به منظور برقراری عقدی است که در آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام کاری نایب خود قرار می دهد.

داشتن بهترین وکیل برای طلاق در بعضی موارد الزامیست مانند زمان هایی که شوهر وکالت طلاق را به زوجه یا شخص دیگری داده باشد. این وکالت برای طلاق می تواند یا به صورت وکالت نامه محضری یا شرط ضمن عقد باشد که در سند ازدواج درج شده باشد. از مزایای داشتن وکیل طلاق توافقی این است که در انجام مراحل طلاق می توان سرعت بخشید و تمامی حقوق دو طرف حفظ شود.

انتخاب وکیل برای طلاق می تواند زوجین را از استرس، جر و بحث و تنش و بی حرمتی دور کند.

از موارد مهمی که در اخذ وکالت در خصوص دعوا‌های خانوادگی انجام می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. طلاق
  2. طلاق توافقی
  3. حضانت و سرپرستی فرزند مشترک
  4. ابطال نکاح توسط وکیل
  5. فسخ نکاح توسط وکیل
  6. مطالبه‌ی نفقه ی زوجه
  7. مطالبه ی نفقه‌ی فرزند مشترک
  8. مطالبه ی مهریه توسط وکیل
  9. تقسیط مهریه توسط وکیل
  10. الزام زوجه به تمکین و انجام وظایف زناشویی
  11. الزام زوجه به تمکین و انجام وظایف زناشویی
  12. طلاق از طرف مرد
  13. طلاق از طرف زن

بهترین وکیل طلاق کیست؟

کسی که در کنار صداقت و وجدان کاری دلسوزانه به موکلش در زمینه طلاق، طلاق توافقی، مهریه و یا حضانت فرزند کمک کند می توان به عنوان بهترین وکیل طلاق از آن نام برد. وکیل طلاق خوب حتما باید با تجربه باشد و اطلاعاتش نسبت به قوانین خانواده و کارهای قضایی بالا باشد. بهترین وکیل طلاق کسی است که علاوه بر داشتن اخلاق خوب به فکر باز کردن گره های حقوقی پروسه‌ی طلاق باشد. وکیل طلاق خوب به زوجین کمک می کند تا ساده تر، سریع تر و با فشار روحی کمتر از یکدیگر جدا بشوند و در همین حین می تواند به دو طرف کمک کند که حقی از زوجین ضایع نشود.

ویژگی های یک وکیل خوب در حوزه طلاق:

یک وکیل خوب و موفق در زمینه ی طلاق کسی است که آگاهی کامل به تمام نکات طلاق داشته باشد و علاوه بر هدف اصلی که گرفتن طلاق است به تمامی حقوق موکل خود توجه کند. زیرا بعضی از وکیل‌ها فقط هدف طلاق گرفتن را در نظر می گیرند و حق و حقوق موکل خود را ضایع می کنند. این ویژگی در انتخاب بهترین وکیل طلاق بسیار مهم است.

وکیل خوب و درست کار کسی است که در کار خود صداقت داشته باشد به طور مثال اگر وکیلی به موکل خود (مرد) بگوید که می تواند کاری کند که مجبور به پرداخت مهریه نباشد دروغ گفته است. زیرا مهریه از حقوق زنان به حساب می آید و حتی در بدترین شرایط هم اگر زن به خیانت متهم باشد مرد موظف به پرداخت مهریه می باشد. بهترین وکیل طلاق باید به نوع طلاق و نوع نگارشش برای درخواست طلاق توجه کند. و بداند که هر آنچه در دادخواست بیان می شود در تمامی مراحل پرونده مورد برسی قرار خواهد گرفت.

از دیگر ویژگی های یک وکیل خوب و بهترین وکیل برای طلاق پیگیر بودن مداوم و سریع پرونده می باشد.

در برخی شرایط مخصوصا زمانی که زوجین دارای فرزند باشند امر طلاق ممکن است که مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد و زوجین حتی پس از طلاق مسئولیت های زیادی را باید نسبت به فرزند خود قبول کنند. به همین دلیل زوجین هنگام طلاق موظف هستند که در مورد همه چیز مخصوصا مسائلی که به فرزندشان مربوط می شود باهم تصمیم بگیرند. به همین خاطر انتخاب وکیل مناسب می تواند در انجام این کار ها به آن ها کمک کند.

با توجه به ویژگی های فوق می توانید بهترین وکیل طلاق را انتخاب کنید تا به دعاوی شما به نحو احسن رسیدگی نماید و بتوانید حقوق خود را به دست آورید.

چرا وکلای پیروز؟

وکلای پیروز افراد کارآزموده و مجربی هستند که با بهره گیری از قدرت علم و بیان فصیح خود سایه‌ای از دفاع پیروزمندانه بر شهروندان ایجاد می‌کنند. این گروه حقوقی بیش از 11 سال سابقه‌ی کاری و بیش از ده ها پرونده حقوقی موفق دارند به شما کمک می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن و به راحتی طلاق بگیرید.

وکیل طلاق

سوالات متداول

وکلای پیروز

وکلا، حامیان کارآزموده ای هستند که دست در دست دادخواهان و ستم دیدگان،با بهره گیری از قدرت قلم و قوت کلام خود، به حفظ جان، مال و آبروی آنان اهتمام می‌ورزند. از این رو جمعی از وکلا برای ایجاد سایه ای امن از دفاع پیروزمندانه برای شهروندان، اقدام به تاسیس گروه حقوقی وکلای پیروز نموده اند.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *